Vad kostar en extern ordförande i en bostadsrättsförening?

Vad pratar vi om för pengar när man vill ta in en extern ordförande i en bostadsrättsförening ?

Lawline svarar

Hej, och tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga.

Det finns flera verksamheter på marknaden med kompetens i fastighetsförvaltning, och som du antyder i din fråga så erbjuder flera av dessa företag sina tjänster till bostadsrättsföreningar. Du kan få en prisförslag från ett av dessa företag genom att följa den här länken och lämna en förfrågan om styrelseuppdrag.

Vad det kostar beror troligen på hur många medlemmar föreningen har samt hur mycket styrelsearbete som krävs etc. så att ge ett precist svar på din fråga blir svårt, men det är rimligt att anta att summan kan vara femsiffrig.

Jag hoppas att du känner att du fått hjälp, tveka inte på att höra av dig igen om du har fler frågor eller ifall jag varit otydlig.

Vänligen,

Aram ShokorRådgivare