Vad gör man om man inte får en återbetalning vid en retur?
Lawline svarar
Hej!
Stort tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!
Utifrån din fråga uppfattar jag det som att du är en konsument som köpt en vara av ett företag som du sen returnerade. Problemet ligger i att du inte fått din återbetalning i tid.
Vad gör man vid en tvist med ett företag?
Eftersom företaget inte agerat efter dina klagomål rekommenderar jag dig att vända dig till allmänna reklamationsnämnden (ARN) för att få din tvist med företaget prövad. Det kostar inget att göra detta, ARN lämnar rekommendationer i tvister och de flesta företag följer dessa rekommendationer om hur tvisten bör lösas.
Om företaget inte lyssnar på denna rekommendationen från ARN kan du vända dig till tingsrätten med tvisten. Rekommendationen kommer då väga tungt i en process i tingsrätten.
Om du behöver hjälp att driva en process vidare kan du kontakta oss här.
Hoppas du fick svar på din fråga!