FrågaEKONOMIÖvrigt06/12/2018

Vad gör jag när mitt konto blivit fryst av banken?

Hej!

Mitt namn är Lukas Lövgren och har hamnat i en stor tvist med Handelsbanken.

För exakt tre veckor sedan sålde jag min klocka till en privatperson. Dagen efter va alla mina konton, inklusive mitt lönekonto, fryst. Det är än i dagens läge helt spärrat och hur handelsbanken sköter denna situationen är under all kritik. Jag är inte bara extremt besviken på dom och vill stämma dom, utan även orolig att detta ska hända en familj eller ännu värre en ensamstående förälder. Jag har fört loggbok på allt som hänt.

Ni får väldigt gärna ta en titt på den och se om det finns någonting ni kan hjälpa till med, hade uppskattats väldigt väldigt mycket. Att leva helt utan pengar i över 2 veckor (absolut ingen tillgång till mat, bensin etc etc) efter att sålt något i god tro till någon ska inte behöva hända en ärlig människa som har oturen att sälja till fel person. Tyvärr går det ej att skicka hela loggboken här, men återkoppla gärna så ska jag skicka den till er.

All hjälp uppskattas!!

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till oss på Lawline med din fråga!

Tyvärr kan jag inte ge dig något rakt svar då du endast ger information om att ditt konto blivit fryst, dock kan jag inte utläsa anledningen till åtgärden. Min rekommendation är att du bokar tid med någon av våra jurister som dels kan titta på den loggbok du refererar till, dels kan företräda dig för det fall att du vill öppna ett juridiskt ärende mot banken.

Tidsbokning kan ske via vår hemsida, eller genom att du ringer vår juristbyrå på tel 08-533 300 04. Vi erbjuder möten i våra lokaler i Stockholm, men även per e-post, telefon och Skype; det som passar dig bäst!

Vänligen,

Dennis LavessonRådgivare