Utsatt för bedrägeri, konsekvenser?

Hej. Jag blev bedragen för några veckor sen på 4000kr. Jag skulle köpa kläder, presentkort på tillexempel Zalando av en kille på nätet. När jag betalt och allting så blockar han mig. Alltså jag kan inte kontakta han eller liknande. Han hade förklarat att han hade en storebror som jobbade på Elgiganten som tillexempel kunde fixa presentkort och sådant. Jag polisanmälde händelsen och är rädd att jag ska också åka i trubbel. Kan någon mynning svara mig som snabbt som möjligt. Jag är under 15.

Lawline svarar

Hej!

Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Utifrån förutsättningarna i din fråga kan jag inte se att du skulle råka i trubbel för att du blivit utsatt för ett bedrägeri.

Om du har ytterligare frågor är du varmt välkommen att återkomma till oss på Lawline!

Med vänlig hälsning

Klara ZethraeusRådgivare