FrågaAVTALSRÄTTAvtal08/03/2020

Upprätta avtal för företag

Hej! Jag har lite svårt att veta vem jag ska vända mig till. Det är så att jag och min vän har kommit på en bra produkt som skulle spara ett internationellt företag massor med pengar. I nuläget arbetar vi som anställda inom företaget. Det vi vill är att introducera idén för dom och erbjuda ett kompanjonskap där dom för en viss summa får bli medägare. Plus låta oss två använda deras företagsnamn på vår produkt. Men vi har ingen aning alls om hur man formar så stora och täckande avtal och affärsförslag. Ännu mindre mot en stor internationell konsern. Vad är det för avtal vi behöver ? Kan ni hjälpa oss att skriva sådana avtal? Vad skulle det kosta att få hjälp med att utforma ett sådant avtal? Kan ni även hjälpa oss med att sätta ihop kompanjon avtal? Och ett företags sammarbets offert?

Vänliga hälsningar

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Min rekommendation till dig är att du hör av dig till vår avtalsrobot. Du kan antingen titta direkt på hemsidan för att se om det finns något avtal som passar in i det du beskriver, annars kan du höra av dig antingen via telefon eller mail för att få mer utförliga svar på dina frågor.

Telefon: 08-533 300 04
Öppettider: måndag–fredag kl. 10.00–16.00.

För frågor rörande avtal använd:
avtalet@lawline.se

Hoppas du fick svar på din fråga!

Lawline RådgivareRådgivare