FrågaSKADESTÅNDSRÄTTÖvrigt23/10/2018

Täcker min olycksfallsförsäkring att jag svimmade och skadades?

Jag har svimmat o fått sprucken haka, käkfraktur o hjärnskakning. Räknas det som olycksfall och täcks av olycksfallsförsäkring om man svimmar genom ett förmodat blodtrycksfall?

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Alla försäkringsbolag har olika villkor kring vad olycksfallsförsäkringen täcker och inte täcker. Jag rekommenderar därför att du vänder dig till ditt försäkringsbolags skadeavdelning för att höra om du kan få ut någon ersättning för det inträffade. Du kan göra en skadeanmälning både via telefon och mail hos de flesta försäkringsbolagen.

Med Vänliga Hälsningar

Annelie BurströmRådgivare