Svarar Lawline på skolfrågor?

Läser till bahandlingsassistent, har en undran på en uppgift jag håller på med: vad skulle straffet bli om en man i USA stjäl medicin från ett apotek?

Mvh

Lawline svarar

Hej! Tack för att du vänder dig till Lawline.

Men tyvärr har vi på Lawline som policy att inte besvara skolfrågor. Jag rekommenderar dig att kolla relevant kurslitteratur och lagtext. Lycka till!

Du är varmt välkommen att återkomma om du har andra juridiska frågor!

Vänliga hälsningar,

Cornelia NilssonRådgivare