Störning i trafik
Fråga
Svar
Hej och tack för att du vänder
dig till Lawline med din fråga.I lagen om straff för vissa
trafikbrott, (trafikbrottslagen) framgår det av 2 § att den som stör trafiken vid
framförande av fordon döms till böter i enlighet med 1§ samma lag. Vad jag
förstår av din fråga uppstod ingen trafikolycka vid det aktuella tillfället,
varvid jag anser att du endast har stört trafiken. Med det sagt kan det anses
ogrundat att dra in ditt körkort utöver den böter du redan har betalat. Jag hoppas att du känner dig nöjd med mitt svar.
Har du ytterligare frågor, kan jag tipsa om vår telefonrådgivning där du kostnadsfritt kan få snabb hjälp över telefon, tel. 08-533
300 04.Med
vänlig hälsning
Har du en egen fråga?
Få svar på dina juridiska frågor snabbt och kostnadsfritt, granska dina försäkringar och avtal mot lagrum, upprätta avtal direkt i tjänsten och behöver du jurist kan du eskalera ärendet helt inom plattformen.
Skapa konto- Framtagna av jurister
- Anpassas efter din situation
- Möjlighet till juristgranskning