FrågaOFFENTLIG RÄTTÖvrigt12/02/2015

Skolfråga om den kommunala kompetensen

Hej!

Jag undrar om kommunen får sälja överskottskapacitet i form av körskoletjänster (körteorikurser och körlektioner) på den privata marknaden?

Dessa tjänster har (som jag uppfattat det) köpts in av kommunen för att tillhandahållas elever som studerar vissa gymnasieutbildningar men som, på grund av demografiska utmaningar (och därmed sammanhängande minskat elevunderlag på den aktuella utbildningen) nu har resulterar i ett överskott av körskoletjänsterna.

Tacksam för svar!

Lawline svarar

Hej,

Tack för att du vänder dig till Lawline.

Din fråga har en tydlig karaktär av en skoluppgift. Lawline har som policy att inte besvara frågor som har med skoluppgifter att göra. Du kan givetvis använda sökfunktionen och söka bland tidigare besvarade frågor för att hitta information till din skoluppgift.

Med vänliga hälsningar,

Lawline RådgivareRådgivare