FrågaARKIVÖvrigt16/06/2017

Rättshjälpstaxa 2017

Om jag ska låta en juristbyrå göra arvskiftet, hur mycket är ett skäligt timarvode till juristen?

Mvh

Lawline svarar

Hej!

Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Först och främst vill jag beklaga sorgen.

Angående din fråga är en riktlinje de flesta byråer brukar tillämpa den så kallade ”rättshjälpstaxan”. Den ligger nu (2017) på 1677,50 kr inkl. moms.

Lawline tillämpar denna och vill du komma i kontakt med våra jurister för att göra arvsskiftet gör du det enkelt på www.lawline.se/boka.

Med vänlig hälsning,

Anonym AnonymRådgivare