Pass i Teheran

Kan man söka afghanskt pass i Teheran?

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till oss på Lawline med din fråga!

Tyvärr är reglerna och lagarna annorlunda i Teheran som ligger i Iran.
När du reser till Iran behöver du ett visum. Om du är svensk medborgare och vill resa till Iran är det en bra början att kontakta den iranska ambassaden då de som arbetar där besitter mer kunskap vad gäller detta område. Iranska ambassaden i Stockholm kräver även att den sökande lämnar in sin visumansökan personligen på ambassaden och lämnar biometriska data.

Med bästa hälsningar,

Lawline RådgivareRådgivare