FrågaAVTALSRÄTTAvtal18/12/2021

Ofullständig fråga

Fullmakt uträtta bankärenden för andre maken

Lawline svarar

Hej,

Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga.

Tyvärr har jag svårt att utläsa av din fråga exakt vad det är du önskar få hjälp med. För att kunna ge dig ett utförligt svar skulle det behövas lite mer information om din situation (till exempel, om du vill veta när du behöver en fullmakt för att uträtta bankärenden åt någon annan, om du vill ha hjälp att upprätta en fullmakt eller om du bara vill att vi reder ut rättsläget vad gäller fullmakter). Vänligen försök att ställa din fråga på nytt så att vi, snarast möjligt, kan återkomma med ett svar. I den mån din fråga inte kan ställas på ett kortfattat sätt, och du har möjlighet till det, så kan du även boka en tid med vår juristbyrå eller kontakta oss via telefon (se kontaktuppgifter nedan).

Det ska dock sägas att det, i den mån du vill veta i vilka sammanhang du behöver en fullmakt för att utföra bankärenden åt en make eller maka som inte har möjlighet att sköta dem på egen hand, som regel, finns information om detta på bankernas hemsidor (se, till exempel, här, här och här). I den mån du vill ha hjälp med att skriva en fullmakt så finns det, som regel, även mallar för olika typer av fullmakter på bankernas hemsidor (se länkarna ovan). I den mån du vill ha hjälp av oss att skriva en fullmakt kan vi, givetvis, hjälpa dig med detta vi också.
Kontaktuppgifter till vår telefonkontakt:
Telefon: 08-533 300 04

Öppettider: Mån-fre kl. 10.00-16.00

Jag beklagar olägenheten men tveka inte att höra av dig igen så att vi kan hjälpa dig med ditt ärende.

Vänligen,

Lawline RådgivareRådgivare