När har man tagit del av beslut?

Hej !

OBS :Jag kn inte bra svenska!

Migrationsverket är överklagandetiden 3 veckor från den dag då klagande fick ta del av beslutet. .

Vad betyder att ta del av beslutet ?

Jag fick avslag på ansökan för uppehållstillstånd i Sverige och fick veta att det är ett negativt beslut via telefonen, jag har inte fått beslutet än , när börjar de tre veckor för att överklaga räknas ? Från dagen då beslut fattades eller jag måste skriva under ett papper att jag har fått beslutet ? Snälla jag mår jätte dåligt. Hjälp mig och TACK .

Lawline svarar

Hej!

Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Enligt 23 § 2 st. förvaltningslagen, har du tagit del av beslut, när du tagit emot/fått det skriftliga beslutet.

Har du några frågor är du varmt välkommen att återkomma!

Vänligen

Pontus SchenkelRådgivare