FrågaSKADESTÅNDSRÄTTÖvrigt03/04/2019

Möjligt att få ersättning för pengar som frånvunnits genom brott utan att anmäla ?

Jag har blivit lurad på ca 100000 kronor. Jag kan inte kontakta någon slags polis eftersom att människan i fråga är extremt kriminell och farlig och har kontakter över hela staden. Kan jag på något vis få tillbaka pengar på någon försäkring? Alla mina sparpengar och lön för lång tid framåt kommer gå åt för att betala av detta...

Lawline svarar

Hej!

Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Tyvärr kommer det bli väldigt svårt för dig att få någon ersättning utan att först anmäla händelsen. Om du ska få ersättning på t ex din hemförsäkring kommer ditt försäkringsbolag med allra största sannolikhet kräva att du gjort en anmälan men jag skulle ändå rekommendera att du läser igenom ditt försäkringsavtal eller kontaktar ditt försäkringsbolag för säkerhets skull.

Vänlig hälsning

Lawline RådgivareRådgivare