Lawline hanterar ej dansk rätt

Hej min far var skriven i Danmark och vi barn som bor i Sverige har arvsrätt. Hur lång tid skall bouppteckningen ta i Danmark?

Lawline svarar

Hej! Tack för att du ställt din fråga till oss på Lawline!

Då Lawline endast sysslar med svensk rätt kan vi dessvärre inte besvara din fråga om hur lång tid bouppteckningen i Danmark kommer att ta då svaret på denna fråga kräver en analys av dansk rätt. Jag är därför dessvärre tvungen att hänvisa dig till en juristbyrå som sysslar med dansk rätt.

Med vänlig hälsning

Lawline RådgivareRådgivare