FrågaSKATTERÄTTÖvrigt13/12/2016

Allmän fråga om skatt

Om man vill redovisa en så stor vinst som möjligt i ett företag men på en och samma gång inte vill betala en för hög summa skatt.

Hur ska detta gå till?

Knyt an till begreppen: utbetalning- utgift- kostnad

Lawline svarar

Hej! Tack för att du ställt din fråga till oss på Lawline!

Då din fråga är mycket bred och inte verkar avse ett konkret juridiskt ärende får jag intrycket av att din fråga egentligen berör en skoluppgift eller en allmän fundering som du har. Då vi på Lawline endast besvarar frågor som berör konkreta juridiska ärenden (exempelvis hur en viss transaktion ska beskattas) kan jag därför dessvärre inte besvara din fråga. Om du har en juridisk fråga som berör ett konkret juridiskt ärende måste jag därför hänvisa dig till att ställa en ny fråga till oss.

Med vänlig hälsning

Lawline RådgivareRådgivare