FrågaFAMILJERÄTTGod man31/05/2014

Klaga på god man

vad vänder jag mig för att anmäla en godeman för att inte har utfört sitt uppdrag på ett så bra sätt som man önskar.

Lawline svarar

Hej,

Tack för att du vänt dig till Lawline med din fråga.

Om du har synpunkter eller klagomål på en enskild god man, förvaltare eller förmyndare bör du framföra dessa till Överförmyndarförvaltningen.

Normalt ska ett sådant klagomål vara skriftligt och innehålla uppgifter om den gode mannen samt de synpunkter du har på dennes utförande.

Mitt tips är därför att du kontaktar Överförmyndarförvaltningen i din stad så hjälper de dig vidare.

Vänliga hälsningar,

Thomas BorgenfalkRådgivare