FrågaEKONOMIÖvrigt04/03/2022

kan man sälja sin del till vem som helst och för hur mycket eller som helst

Jag och min sambo äger ett hus ihop 50/50 nu ska vi separera och han säger att han kan sälja sin del till vem som helst och för hur mycket eller som helst. Stämmer detta?

Lawline svarar

Hej och tack för att du väljer att vända dig till oss på Lawline!

Sammanfattat svar:
Ja det stämmer, det är högst frivilligt att sälja sin egendom till vem som helst och vilket pris man vill i nästan alla fall som finns. Det är först om någon eventuellt är nära konkurs eller liknande som det kan bli problematisk.

Med vänliga hälsningar,

Gabriella ZakoRådgivare