FrågaAVTALSRÄTTÖvrigt01/01/2019

Kan man säga upp ett garageplatsavtal som löper tills vidare?

hej! Kan man säga upp ett garageplatsavtal som är tillsvidare???

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Att ett avtal löper tills vidare innebär i sak att det löper utan bortre tidsgräns. För att ett tillsvidareavtal ska avslutas krävs att någon av parterna säger upp avtalet. Svaret på din fråga blir alltså ja, det går att säga upp ett garageplatsavtal som är tillsvidare.

Tänk på att kolla upp hur lång uppsägningstiden för ditt avtal är, dvs hur lång tid avtalet fortsätter gälla efter att du har sagt upp avtalet!

Jag hoppas du fick svar på din fråga!

Med vänliga hälsningar

Jonna JohanssonRådgivare