FrågaPROCESSRÄTTÖvrigt21/10/2019

Kan Lawlines juristbyrå hjälpa mig med min stämningsansökan?

Hei

Jeg trenger juridisk bistand til utarbeide stämning mot svensk kommun ved sosialkontoret.

Jeg har hyrt ut min villa i sedan 2011 med skriftlig garanti från sosialkontoret. Hyran er inte betalat sedan april på 5000 SEK for min villa. Hyreskontrakt er avhyst. Villan står nå tom ock ventar på at kronfogden skal gjennomføre handrackning. Hyran er betalt av sosialkontoret . samt at ytterligere garantier er gitt i mail 2015.

Kommunen, skrev i mail 20.6.2019 at socialtjänsten har inget avtal med meg om hyreskontrakt och hyresgaranti.

I varsel om stämning til kommun sendt fra meg 15.10.2019, begrunner jeg at dette er fel ock at søknad om stämning vil oversendes til Tingretten den 30.10.2019

Jeg trenger hjelp med å utforme stämningen.

Lawline svarar

Hej! Stort tack för att du vänder dig till oss på Lawline.

Vi som arbetar med ideell juridisk rådgivning har dessvärre inte möjlighet att hjälpa dig att utforma en stämningsansökan. Däremot kan du vända dig till Lawlines juristbyrå där våra skickliga jurister kan hjälpa dig vidare i ditt ärende.

Stort lycka till framöver och du är givetvis varmt välkommen att vända dig till oss på Lawline igen med dina juridiska funderingar.

Med vänlig hälsning,

Sabrina CuranRådgivare