FrågaEKONOMIÖvrigt14/04/2021

Kan Lawline hjälpa mig att lösa mina skulder?

Hej,

Jag behöver juridisk hjälp för att lösa mina skulder.

Många av skulderna är äldre än 10 år, vill kunna lösa av mina skulder utan så mkt ränta. många av skulderna har mer än dubblats med ränta.

Kan ni hjälpa mig?

Lawline svarar

Hej,

Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Skulle dina skulder vara så höga att du har svårt att betala dem nu samt under en överskådlig tid framöver så finns möjligheten att ansöka om skuldsanering enligt Skuldsaneringslagen. Du kan läsa mer om skuldsanering och vad det innebär här.

Om du behöver ytterligare råd och hjälp så rekommenderar jag dig att kontakta en budget och skuldrådgivare i din kommun. Du kan hitta en rådgivare i din kommun här.

Om du ändå vill kontakta en jurist rekommenderar jag dig att höra av dig till någon på vår juristbyrå. Du kontaktar dem här.

Hoppas du fick svar på din fråga!

Vänligen,

Joanna GuardadoRådgivare