FrågaKÖPRÄTTÖvrigt05/06/2019

Kan jag begära pengarna tillbaka för laserbehandling jag inte hunnit utnyttja?

Hejsan! Det är så att jag för någon månad sedan betalade för några behandlingar utav laserbehandling på en salong. Innan jag hann påbörja detta så blev jag gravid och kan nu inte utnyttja detta paket. Kan jag kräva pengarna tillbaka? Salongen tycker att jag ska låta pengarna ligga kvar hos dom i mer än 1 år(tills jag kan lasra) men jag tycker inte det känns tryggt med detta. Tacksam för svar!

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till oss på Lawline med din fråga!

Rent juridiskt finns det inte lagstadgat något öppet köp eller liknande ångerrätt. Det innebär att om det inte finns avtalat mellan dig och salongen att du får lov att ångra har du ingen möjlighet att begära det heller. Givetvis kan du och salongen komma överens om att du ska få pengarna tillbaka. Däremot finns det ingen skyldighet för salongen att uppfylla de krav du har.

Vänligen,

Dennis LavessonRådgivare