Hur gör jag för att hitta en adressuppgift till en dödsbodelägare?

Ska göra en bouppteckning efter min avlidna far men saknar adressuppgift till en dödsbodelägare.

Hur gör jag ? Personnummer finns.

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga.

Jag beklagar sorgen!

Eftersom du inte skriver om uppgiften är belagd med sekretess eller liknande så utgår jag från att det inte är så. För att få fram någons adress skulle jag i första hand fråga personen. Är inte det möjligt kan du alltid ta hjälp av sidor så som hitta.se eller eniro.se. Om du redan har försökt med detta kan du höra av dig till Skatteverket så borde de kunna lämna ut en adress eftersom du har personnumret.

Jag hoppas att jag har kunnat vara till hjälp. Om jag inte uppfattat din fråga som du tänkt eller om du funderar på något annat får du gärna återkomma. Du kan också höra av dig till Lawlines telefontjänst.

Med vänliga hälsningar,

Mimmi JohanssonRådgivare