FrågaFAMILJERÄTTFaderskap12/08/2014

Hävande av biologiskt faderskap

Kan jag avsäga mig faderskapet till min son , som är min sonrent genetiskt. Om han inte vill ha kontakt med sin far?

Lawline svarar

Hej och tack för din fråga,

Det är inte möjligt att häva en biologisk faders faderskap, utan faderskap kan enbart hävas när det kan visas att det är någon annan som är den biologiska fadern (se reglering i föräldrabalken HÄR).

Vänliga hälsningar,

Lawline RådgivareRådgivare