FrågaAVTALSRÄTTAvtal31/03/2022

Garage hos HSB

Finns det något krav på vilket lås man ska ha i ett fristående garage man hyr av HSB?

.... och finns det något krav på att HSB ska ha tillgång till en reservnykel till garaget man hyr?

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till oss på Lawline med din fråga!

Då jag inte har tillgång till de avtal du har med HSB kan jag dessvärre inte svara fullt ut på din fråga. Här kan du dock läsa om den information HSB skriver ut på sin hemsida angående sina garage. Där framkommer inget krav på vare sig vilket hänglås du använder eller att HSB ska ha en extranyckel, enbart att de ska kunna komma in i ditt garage vid behov, varvid du då kontaktas av dom.

Hoppas att du känner att du har fått svar på din fråga, annars är du välkommen att mejla mig på elin.englund@lawline.se!

Med vänliga hälsningar,

Elin EnglundRådgivare