FrågaAVTALSRÄTTAvtal21/11/2018

Fråga om Lawlines avtalstjänster

Hej;

Finns det färdiga avtal för detta:

"särkullbarn avstå sitt arv till förmån för den efterlevande"

Lawline svarar

Hej!

Tack för att du vänder dig till Lawline!

Vad jag förstår så vill du upprätta ett avtal där en person avstår från att utkräva sin arvslott direkt. Några färdiga avtal av den här typen finns i regel inte. Lawline erbjuder en automatisk avtalstjänst. Avtalstjänsten kan hjälpa till att upprätta samboavtal, äktenskapsförord, gåvobrev och skuldebrev. Våra automatiska avtal kan alltså inte i dagsläget ge dig den typen av avtal du är ute efter. Behöver du hjälp att upprätta ett sådant avtal kan du istället boka tid direkt hos någon av våra jurister på http://lawline.se/boka.

Hoppas detta besvarar din fråga!

Lawline RådgivareRådgivare