FrågaARKIVÖvrigt28/07/2017

Fördelningsförslag

Finns det någon mall eller exempel på hur man skriver ett fördelningsförslag

Lawline svarar

Hej!

Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Det beror lite på vad det är för något som ska fördelas. Rör det sig om en bodelning eller ett dödsbo görs bedömningarna från fall till fall och om det är exempelvis ersättning för tvångsförsäljning av fastighet enligt samäganderättslagen finns det mer schablonmässiga mallar.

Eftersom det inte riktigt framgår av din fråga vad det är du är ute efter, är det svårt att hjälpa dig mer. Det viktigaste oavsett är att ni gör det tydligt och att alla inblandade förstår innehållet.

Om du vill ha hjälp av våra jurister att upprätta ditt förslag på fördelning eller det slutgiltiga avtalet av vad det är ni ska fördela, kan du nå dem på www.lawline.se/boka.

Med vänlig hälsning,

Anonym AnonymRådgivare