Folkbokföring fel?

Jag ser på Eniro att det är sju personer bokförd på mina barnbarns mors adress,

fast de är med mamma och tre barn är fyra . Bör jag vara orolig om vad som pågår?

Lawline svarar

Hej, och tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

För att få vara bokförd på ett visst ställe krävs det att man faktiskt är bosatt där- det står i Folkbokföringslagen. Det är Skatteverket som är ansvarig för folkbokföringen i Sverige, och det som står på Eniro behöver inte alltid sammanfalla med det. Eniro kan ha gjort fel.

Någon direkt anledning till oro ser jag inte för dina barnbarns eller deras mors del, men de bör kontakta Skatteverket för att kontrollera att de officiella registren är korrekta.

Vänligen,

Agnes AxelssonRådgivare