​Finns det förslag på att minska internetanvändningen för privat personer i framtiden?​

Hej! Finns det förslag på att minska internetanvändningen för privat personer i framtiden?

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Såsom det ser ut just nu så finns det inga motioner (motioner är förslag som riksdagens ledamöter har lämnat till riksdagen). Däremot tror jag inte att det kommer att bli aktuellt i framtiden då internetanvändningen har blivit en stor del av individers liv, både arbetsmässigt och privat. Att ett sådant förslag om att minska internetanvändningen, hade fått många individer att rasa, därför tror jag personligen inte att ett sådant förslag kan komma att bli aktuell.

Hälsningar,

Maryam NaqqarRådgivare