FrågaSKATTERÄTTÖvrigt09/09/2020

Får man donera pengar man erhållit via laglig alkoholförsäljning?

Ang. svenska alkohollagar. Är det lagligt att via inkomst från laglig alkoholförsäljning skänka bort en del av inkomsten i form av donationer?

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga

Utifrån din information i frågan ser jag inget rättsligt hinder från att du donerar den inkomst du får från laglig alkoholförsäljning.

Hoppas du fick svar på din fråga,

MVH

André BlomquistRådgivare