Exekutiv försäljning av fastighet efter bodelning

Hej!

Jag har skulder hos kronofogden och ägde tillsammans med min man en fastighet, som är värderat till 150000 kr .

Kronofogden beslutade att sälja fastigheten men vi har redan gjort bodelning och han äger ensam huset på grund av skilsmässa.

Kronofogden står fast vid att sälja fastigheten då mätningen ägde rum innan vi skickat in ansökan om skilsmässa och bodelningen.

Ärendet är vidare hos tingsrätten, jag skulle behöva ha hjälp att skriva yttrande.

Har ni möjlighet att hjälpa med detta ?

i så fall vill jag veta kostnaderna.

tacksam för ert svar

Med Vänliga Hälsningar

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Du är hjärtligt välkommen att skicka en kostnadsfri förfrågan till oss där du kortfattat beskriver ditt ärende och vad du behöver hjälp med, en av våra skickliga jurister kommer därefter att kontakta dig inom kort. När juristen återkopplar får du information om juristen kan hjälpa dig med ärendet, samt information om vår gällande timtaxa. Har du efterfrågat fast pris kan du få förslag på fast pris redan vid den inledande kontakten. I vissa fall behöver juristen däremot få ytterligare information om ärendet för att kunna ge ett förslag på fast pris. Du kan läsa mer om hur allting fungerar och skicka in din kostnadsfria förfrågan här.

Med vänliga hälsningar,

Daniel BromanRådgivare