FrågaSKADESTÅNDSRÄTTÖvrigt29/06/2017

Ersättning för personskador.

http://lawline.se/bokaHej jag har bränt mig via laserbehandling för hårborttagning hela benen är skadade fyllda med märken, vände mig till Folksam som är min hemförsäkring men dem kunde inte hjälpa mig med någon ersättning, hur går jag till väga för ersättning?

Lawline svarar

Hej och tack för din fråga!

Det första steget är att ta kontakt med företaget som utförde laserbehandlingen, om de inte vill ge dig någon ersättning så återstår att tvista om en eventuell ersättning i domstol, antingen mot företaget eller ett försäkringsbolag. Jag skulle råda dig att ta kontakt med ett juridiskt ombud som kan hjälpa dig med exakt hur du ska gå vidare i detalj för att stämma företaget på ersättning.

Innan du anlitar ett ombud bör du emellertid ta kontakt med din kommuns konsumentvägledare som du kan söka efter här! De kan hjälpa dig med att upplysa om dina rättigheter och hur du klagar på rätt sätt. Om du vill ta kontakt med ett ombud från Lawline så kan du göra det här!

Hoppas att svaret hjälpte dig!

Rickard EssungRådgivare