FrågaEKONOMIÖvrigt13/08/2017

Boendekostnad

Jag bor ensam kvar i vårt hus, jag är änka. Jag bjöd in min son att dela mitt boende för att hans son, med diagnosen autism, skulle få bo i min sons lägenhet för att lära sig att bli mera självständig.

Får min son och jag bestämma själva hur vi delar upp min boendekostnad eller är min son tvungen enligt lag att betala halva boendekostnaden?

MVH Margarete Eriksson

Lawline svarar

Hej! Tack för att du vänder dig till oss på Lawline!

Hur boendekostnaden ska fördelas mellan er regleras inte i lag. Det är upp till er själva att komma överens om hur kostnaden ska fördelas er emellan.

Med vänlig hälsning,

Lawline RådgivareRådgivare