FrågaKÖPRÄTTÖvrigt03/07/2019

Betalningspåminnelser trots att jag betalat?

Hej jag har beställt från Zalando och fått en betalningspåminnelse har betalat den och igår fick jag en 2:a påminnelse så nu har jag betalat den 2 ggr. Har försökt ringa man kommer inte fram och maila går inte heller. Hur ska jag göra om de skickar ytterligare betalningspåminnelse för något jag nu betalat 2 ggr?

MVH

Lawline svarar

Hej! Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Eftersom du betalat varan har du gjort vad du är skyldig att göra. Att företaget fortsätter skicka betalningspåminnelser är därmed inget du behöver bry dig om, förutsatt då att du är säker på att din betalning kommit fram. Min rekommendation är att du dubbelkollar att din betalning kommit fram till företaget. Du bör även fortsätta försöka komma i kontakt med företaget för att kräva tillbaka din andra betalning, då du inte är skyldig att betala för din vara två gånger bara för att de skickat två betalningspåminnelser.

Hoppas du fått svar på din fråga!

Vänliga hälsningar

Axel BellanderRådgivare