FrågaSTRAFFRÄTTÖvrigt30/04/2020

Besvarar Lawline skoluppgifter?

Hej,

jag håller på att skriva ett skolarbete och undrar om det är olagligt att sprida desinformation på internet? Och vad är straffet i sådana fall? Tack på förhand!

Mvh

Lawline svarar

Hej! Först och främst, tack för att du vänder dig till Lawline med din juridiska fundering.

Vi på Lawline arbetar med att besvara juridiska frågor och att därigenom göra juridiken enkel för allmänheten. Däremot besvarar vi inte skoluppgifter. Jag önskar dig dock lycka till med ditt skolarbete!

Med vänlig hälsning,

Sabrina CuranRådgivare