Bestrida faktura

Jag undrar hur det är om man inte fått någon faktura och det kommer en påminnelse och man mailar in och skriver detta, men får inget svar. Försöker ringa men hittar inget telenummer så det går inte att ringa. Sen kommer det en inkasso, jag mailar in ett flertal ggr men inga svar och inget telenummer att få tag i. Vad gör jag??? Harriet

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Det jag kan rekommendera dig att göra är att bestrida fakturan. Känner du inte igen beloppet eller känner du att fakturan är felaktig, bör du ta kontakt med inkassobolaget och meddela detta. Vidare kan du bestrida fakturan om kronofogden fått in en ansökan om betalningsföreläggande. Om det är så att du vet att fakturan är korrekt, men du bara vill ha uppgifter, kan jag rekommendera dig att ta kontakt med inkassobolaget som borde ha sådana uppgifter.

Jag hoppas att du fått svar på din fråga!
Vänligen

Jonas TärnrothRådgivare