FrågaAVTALSRÄTTÖvrigt30/04/2024

Avsluta Spotify-tjänster

Hur säger man upp Spotify?

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till oss på Lawline med din fråga!

Utifrån din frågeställning tolkar jag det som att du undrar hur man kan avsluta sitt abonnemang hos Spotify. Utifrån din frågeställning kan jag inte avgöra om du har en Premium-plan du vill avsluta eller om du vill stänga ditt konto. Jag kommer därför i mitt svar redogöra för båda alternativen.

Du kan när som helst avsluta ditt abonnemang via ditt konto hos Spotify

På Spotifys hemsida finns all information du behöver för att både kunna avsluta en Premium-plan samt stänga ditt konto. På deras hemsida anges att om du vill avsluta en Premium-plan ska du logga in på spotify.com/account och sedan navigera in till ”Din plan” och klicka på ”Ändra plan” och sedan välja alternativet som heter ”Avsluta Spotify” och klickar på ”Avsluta Premium”.

Om du i stället vill stänga ditt konto loggar du in via Spotifys hemsida och därefter väljer du alternativet ”Konto” i menyn och bläddrar ner till ”Stäng konto” för att stänga din kostnadsfria version av Spotify. Vill du ha hjälp med detta kan du också kontakta supporten hos Spotify.

Vi på Lawline kan hjälpa dig att ta din fråga vidare

Jag hoppas att du fått svar på din fråga och önskar dig stort lycka till! Om du har ytterligare frågor eller funderingar så tveka inte att höra av dig till någon av våra förträffliga jurister. Du är varmt välkommen att kontakta oss via telefon på 08-533 300 04 eller via mail på info@lawline.se

Vänligen,

Anna EvensRådgivare