FrågaOFFENTLIG RÄTTÖvrigt08/05/2020

Är det värt att överklaga beslut av Försäkringskassan?

Hej

Hur stor chans har man mot försäkringskassan när man överklagar ett beslut finns det huvudtaget någon chans att vinna deras beslut eller är det meningslöst?

Lawline svarar

Hej! Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga.

Varje fall är unikt och huruvida det är värt att överklaga ett beslut är en svår fråga att besvara utan en närmare inblick i ditt fall. Om du vill ha ett konkret svar på din fråga kan du boka in en tid hos Lawlines juristbyrå här.

Lycka till!

Med vänlig hälsning,

Sabrina CuranRådgivare