Är det möjligt att kolla upp om en person har avlidna barn?

Hej! Är det möjligt att kolla upp om en person har avlidna barn?

Lawline svarar

Hej!

Tack för att du vänder dig till oss på lawline med din fråga.

När någon har avlidit ska dödsfallet registeras hos Skatteverket, det är ju många aspekter som påverkas av ett dödsfall - inte minst folkbokföringen. Eftersom det finns ett register på avlinda personer hos Skatteverket - och detta är offentligt - skulle jag rekommendera dig att kontakta Skatteverket med din fråga och du lär vinna störst framgång om personen är en nära släkting till dig (det kan nämligen vara så att enstaka uppgifter kan vara sekretessbelagda enligt 22 kap 1§ Offentlighet-och sekretesslagen).

Hoppas du fått svar på din fråga. Om du har ytterligare funderingar är du välkommen att ställa ytterligare frågor

Lawline RådgivareRådgivare