FrågaAVTALSRÄTTAvtal24/02/2010

Kontrakt för överlåtelse av webbplats

Hej! Jag har fått i uppdrag att skriva ett kontrakt som beskriver att jag överlåtit min webbplats till en köpare...det är inget blodigt allvar utan behöver endast någon enklare slags formalia för vad som ska vara med. Enkelt endast beskriva att överlåtelse har skett. Hoppas detta inte är för mycket begärt :) Tack!

Lawline svarar

Hej! Kontraktet ska vara relativt specifikt så att både du och säljaren kan vara säkra på vad ert avtal avser. Således bör du tydligt ange: webbplatsen ifråga, det avtalade priset, datum för betalning, namn på köpare och säjlare och liknande uppgifter som förklarar vad köpet avser och vad ni har kommit överens om för att det ska genomföras. Kontraktet bör dessutom innehålla både din och köparens underskrift samt datum och plats för undertecknandet. Lycka till! Vänliga hälsningar,
Sandra Helgadottir IngolfssonRådgivare