FrågaSKATTERÄTTÖvrigt29/04/2009

Efterbeskattning på gåvor mottagna innan 2005

Hej! Kan man efterbeskattas på gåvor som man fått innan 2005?

Lawline svarar

Hej, Det är svårt att svara på din fråga när jag inte har mer information att gå på. Det korta svaret på din fråga är ja. Man kan efterbeskattas på gåvor man fått innan 2005. Dock är preskriptionstiderna olika beroende på varför beskattning inte har skett och när gåvan genomförts. Det måste dock röra sig om en beskattning som inte är obetydlig 21:13 Skattebetalningslagen. Mitt råd till dig är att ta kontakt med en skattekonsult som kan ge dig ytterligare vägledning i ditt enskilda fall. Lycka till!
Emma NordinRådgivare