FrågaSKATTERÄTTÖvrigt19/12/2008

Definitiv kapitalförlust

Vad menas med definitv kapitalförlust. Hur skall den definieras?

Lawline svarar

Hej! Jag utgår ifrån att dina fråga röra definitiv kapitalförlust inom skatterätten. Att en förlust är definitiv innebär att det inte finns några tveksamheter rörande, t ex belopp eller när förlusten inträffar. Förlusten skall helt enkelt vara oåterkallelig. Hoppas mitt svar har kunnat ge dig lite klarhet i frågan, och jag ber om ursäkt för det sena svaret. Vänligen,
Louise DanielsonRådgivare