FrågaFAMILJERÄTTÖvrigt29/11/2008

Rekommenderad litteratur för boutredningar

Hej kan ni rekomendera en eller flera böcker som man lätt kan förstå om personlig lag i en boutredning. Tack.

Lawline svarar

Hej! Information om boutredning går att hitta på flera olika sätt. Flera kommuner har en boutredningsenhet dit du kan vända med frågor om boutredning. Om du själv vill läsa om boutredning är framförallt lärobocker i arvsrätt intressant. Rekommenderad litteratur för boutredningar är Ekonomisk familjerätt, Folke Grauers, Thomsons Förlag 2008 samt Arvsrätt, Åke Saldeen, Iustus Förlag 2006. Med vänliga hälsningar
Carolina WaltherRådgivare