Indrivning av fordring

Hej,

Jag har en skuldebrev med order. Jag undrar om det finns någostans där man kan få hjälp att driva in skulden eller sälja den (förutom kronofogden)?

Jag vet inte vad jag kan göra!

MVH/ Homayon

Lawline svarar

Hej!

Först och främst är det väl kronofogden du bör vända dig till. Men det finns även andra möjligheter. Det finns företag som har specialiserat sig på att köpa fordringar från främst företag för att sedan själva driva in dem (s k inkassobolag). Du kommer antagligen få lite mindre för fordringen än vad den är värd om du säljer den till ett sådant företag.

Mvh

Anders SvenssonRådgivare