FrågaÖVRIGTTV-licens24/04/2008

Abonemanget fungerar inte i min nya bostad

Tjena!

Jag har förrut bott i ett comhem hus med min föredetta sambo, där jag köpte en HDtv box med HD kanaler canal+ sesångskort m.m. Nu har vi flyttat i sär och abonemanget står inte i mitt namn utan hennes, jag har har 2 år kvar på abonemanget vad ska jag göra??? Lägenheten jag nu bor i har bara boxer lina indraget funkar inte med min nuvarande box och kort som är comhem.

Tack på förhand

\\Oskar

Lawline svarar

Jag förstår inte ditt problem ur ett rättsligt perspektiv. Det är din före detta sambo som betalar för ett abonemang som du inte kan använda i din nya bostad. Om du inte betalar för det kan du väl helt enkelt köpa ett boxer-kort istället?

Även om det skulle vara så att det är du som betalar för abonemanget finns det nog inte så mycket man kan göra åt saken när man flyttat och inte kan använda det. Det är ju lite som att du köper ett par skor och sen undrar vad du kan göra rent juridiskt när dina fötter växer så att skorna inte passar längre.

Mvh

Lawline RådgivareRådgivare