FrågaEKONOMIÖvrigt01/06/2008

Gratis möte med en jurist

Hej, jag undrar på om jag kan få en kostnadsfri bedömning på huruvida det kan vara ngn idé att driva en fråga juridiskt. Dvs jag har ett dokument med saker som jag anser är under all kritik på det hus som hyrts ut.

Lawline svarar

Hej, De flesta advokatbyråer tillämpar någon form av fri inledande konsultation. Det vill säga att ett inledande möte där ni diskuterar om det är lämpligt att gå vidare är gratis. Mitt tips är därför att ringa och höra sig för hos olika advokatbyråer. Om ni bedömer att ni vill gå vidare, be advokaten att undersöka möjligheterna till rättsskydd via er hemförsäkring. Att ordna rättsskydd åt sin klient gör de flesta advokatbyråer gratis. Med vänlig hälsning
David KarlssonRådgivare