FrågaFAMILJERÄTTÖvrigt20/03/2006

Testamentes giltighet i Australien

Hej , Har en moster i Australien som har avlidit vi tror att hon har ändrat testamentet under på verkan av en person hur överklagar vi ett testamente i Australien?

Lawline svarar

Hej! Din fråga rör den internationella privaträtten. Enligt svenska regler ska testamentets giltighet bedömas enligt lagen i det land där din moster var medborgare när handlingen upprättades. Om din moster nu var medborgare i Australien får man beakta deras regler på området. I så fall kan tyvärr inte vi på Lawline hjälpa dig med detta då det inte rör svensk rätt. Istället råder jag dig att vända dig till en specialist på området internationell privaträtt. Mvh
Rådgivare