FrågaARKIVÖvrigt24/01/2006

Uppdatering av lagbok

Hejsan! Jag har en en lagbok "Svensk lag", en grön bok från 2002 och undrar om jag nu vill ha tag på större lagförändringar som gjorts sedan 2002 till idag hur kan jag gå tillväga? Mvh Jessica

Lawline svarar

I först hand kan du kontakta universitetet/högskolan på din ort. Där kan det finnas lagtextsupplement att köpa. På åtminstone Stockholms universitet tillhandahålls dessa supplement till de flesta kurser på juristlinjen i juristernas bokhandel. Annars återstår troligtvis att du på egen hand jämför din lagtext med nyare lagtext.
Ann Rask SamuelssonRådgivare