FrågaARKIVÖvrigt28/04/2007

Antal upplagor av Sveriges rikes lag

jag gör ett arbete om lagen i skolan och jag undrar hur många gånger sveriges rikes lag har tryckts mvh tobias lindström p:s svara fortas möjligt mitt arbete ska vara klart tisdagen den 24/4 - 07 tack

Lawline svarar

Av vad som framgår av din fråga så utgår jag ifrån att du menar den traditionella lagboken som numera är blå. Sveriges rikes lag antogs 1734 och har getts ut i 128 upplagor. Med vänlig hälsning
Rådgivare