FrågaARKIVÖvrigt13/04/2007

Högkostnadsskydd på Apoteket

Vad skall jag högst betala för läkemedel under ett år med hänsyn till högkostnadsskyddet?

Lawline svarar

Hej, Högkostnadsskyddet gör att du betalar högst 1800 kr under ett år för läkemedel. En förutsättning är dock att läkemedlen är omfattade av läkemedelsförmånen, vilket de flesta receptbelagda läkemedel i Sverige är. För mer ingående information hänvisar jag till Apotekets hemsida (se https://www.apoteket.se/rd/d/673 ). Med vänlig hälsning,
Gabriel WestinRådgivare